Liturgie tonen bij Kerkomroeppagina

Neem contact op met de webmaster als je deze optie wil gaan gebruiken.

Het is mogelijk om elke week de liturgieën van de ochtend en middagdienst op de pagina van de Kerkomroep te tonen. Zie de Kerkomroep pagina van de Kleopasgemeente voor een voorbeeld.
Je ziet daar ook dat oude liturgieën net zolang beschikbaar blijven in het Liturgie archief als er diensten beluisterbaar blijven op de kerkomroep.nl site.

Het mooie aan dit systeem is dat je niet zelf de liturgie na een week hoeft te archiveren, dit gaat vanzelf. Het enige waar je voor moet zorgen is dat de datums 'Start publiceren' en 'Beëindigen publiceren" goed wordt ingevuld. Daarover straks meer.

Liturgie maken

Maak een nieuw artikel aan en vul een titel in. De titel moet goed gekozen worden zodat het duidelijk is voor welke dienst het is.
Een voorbeeld: 07/08 09:00 Ds. W.G. Sonnenberg

Kies de categorie 'Liturgie' onder 'Erediensten' onder jouw Wijk en kopieer de liturgie die je hebt ontvangen van de voorganger in de artikeltekst

Aan de rechterkant, onder Publicatie opties vul je het veld Start publiceren in, vanaf wanneer het artikel gepubliceerd mag worden. Een goede vuistregel is 2 uur voor de dienst.

Vul bij Beëindig publiceren de zaterdag na de zondag in, bijna een week later dus. Zodra die zaterdag aanbreekt, zal het artikel automatisch verplaatst worden naar het Liturgie (archief) en zal het artikel twee maanden later automatisch verwijderd worden.

Als de liturgie niet verplaatst wordt, controleer dan eerst of het veld Beïndigen publiceren goed staat ingesteld. Als het dan nog niet werkt, post dan even een berichtje op het forum.