logo groot

Evangelisatie- / Missionair werk

Als Oude Kerkgemeente weten wij ons door God Zelf geroepen om het Evangelie te delen. Wij geloven dat dit een taak is van iedere volgeling van de Heere Jezus. Dat geldt voor heel ons leven, ook persoonlijk. Om hier bij te ondersteunen, organiseren wij als wijkgemeente enkele activiteiten, die vooral als doel hebben om mensen in contact te brengen met onze Heere en Heiland. Daarbij is de steun van u als gemeentelid onmisbaar, op drie manieren:

* Een gunnend hart hebben voor mensen in uw omgeving om het Evangelie met hen te delen, mogelijk zijn ook de straks genoemde activiteiten ook iets voor hen
* Voorbede voor mensen om u heen die God niet kennen en voor het evangelisatiewerk
* Meewerken als vrijwilliger.

Kent u mensen die graag contact zouden willen met iemand van de kerk? Dan kunt u één van onze evangelisatie-ouderlingen inschakelen:

Zij dragen met veel vrijwilligers ook zorg voor de uitvoering van onder andere:
* Bezoeken van mensen die nieuw in onze gemeente zijn komen wonen;
* Bezoeken van gemeenteleden die niet zo betrokken zijn bij de kerk;
* Openstellingen van de Oude Kerk;
* Organiseren van het Vakantie Bijbel Feest (VBF);
* De openlucht kerstviering in Kernhem;
* De Alpha-cursus en de introductiekring.

Daarnaast zijn er enkele activiteiten die door heel Hervormd Ede worden georganiseerd (door het Centraal Evangelisatie Beraad: CEB).

Alpha-cursus

AlphaDV januari 2024 starten wij weer een Alpha cursus in onze gemeente.
Wil je, je christelijke geloof opfrissen of wil je er juist meer over te weten komen, meld je dan aan voor deze cursus.
Iedereen is welkom bij Alpha, van jong tot oud.

De cursus duurt 12 weken.
Iedere woensdagavond komen we samen.
We starten deze avonden met een heerlijke maaltijd. Na de maaltijd wordt er een inleiding gehouden over het thema wat deze avond centraal staat. Daarna gaan we in groepen uit elkaar om het thema te bespreken.

De Alpha informatie avond staat gepland op woensdag 17 januari 2024. We starten deze avond om 19 uur en zullen starten met een maaltijd.
Deze avond zal gehouden worden in de Noorderkerk aan de Amsterdamseweg 9-13 in Ede.

Ken je iemand in je omgeving die je graag kennis laat maken met het christelijk geloof, nodig die persoon uit voor deze avond. Heb je nog vragen of wil je je alvast aanmelden? Mail ons!

Alpha vervolg kring

Voornamelijk voor mensen die de Alpha-cursus hebben gevolgd en op zoek zijn naar een verdieping of een stimulans om de weg achter Jezus aan te vol te houden, hebben we sinds enkele maanden een Alpha vervolg kring.

In ongeveer 3 jaar gaan we samen door de hoofdlijn van de Bijbel heen. Voorbeelden van onderwerpen die aan de orde komen zijn: de Bijbel, schepping, zondeval, profeten, de wonderen van Jezus, het gebed, de Christelijke feesten, geloof en de brieven in de Bijbel. We bespreken dit door Bijbelgedeeltes als uitgangspunt te nemen.

De eerste avonden bleek dit steeds opnieuw dicht aan te sluiten op ons eigen leven en stimuleren we elkaar om dicht bij Jezus te leven. Het is goed mogelijk om ergens in de cyclus aan te haken. Als we de Bijbel door zijn, is het plan om weer van voren af aan te beginnen, zo maak je ook alle onderwerpen mee als je later aanhaakt.

We komen maandelijks bijeen, meer informatie kunt u/jij krijgen bij Ard Slomp (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 0318-656332).