Hervormde gemeente Ede

Verslag vakantieweek Ouderen 2017

Diaconie

Van 16 t/m 23 september zijn we met een groep ouderen uit Ede en omgeving op vakantie in hotel Monopole in Valkenburg aan de Geul geweest en hebben daar een heel fijne maar bovenal gezegende week met elkaar mogen beleven in een mooi hotel met goede bedden en heerlijk eten.

Ook het weer werkte mee aan het welslagen hiervan. Om kwart voor twee vertrokken we vanaf de Ark en na een voorspoedige reis kwamen we om vier uur aan in Valkenburg, waar we hartelijk werden ontvangen met een welkomstdrankje en een jubileumgebakje met foto van Fie van Wagensveld, die voor de 30e keer meeging als staflid. Ondertussen werden de huisregels uitgelegd en de koffers naar de kamers gebracht.

Om zes uur was er een voortreffelijk diner. 's Avonds was er een kennismakingsronde en gezellig bijpraten. 's Zondagsmorgens was er een kerkdienst in het hotel, waarin ds. Gorissen voorging. De preek was uit Psalm 121. Om 12 uur de lunch met een warm hapje en daarna even rusten of een wandeling maken. Om drie uur was er koffie/thee met Limburgse vlaai en om vier uur werd een zangdienst gehouden met een korte meditatie. Om zes uur weer een heerlijk diner en na het diner nog wat napraten of een spelletje doen, voordat we onze kamers weer opzochten.

Maandag was een mooie dag. 's Middags na de lunch met de bus naar de Duitse Eifel/Rursee voor een rondvaart op het stuwmeer en na de rondvaart in een restaurant aan de Rursee nog een kopje koffie/thee met iets lekkers erbij genuttigd. Daarna met de bus weer naar ons hotel voor het diner waarna de avond ter vrije besteding was. Dinsdag een vrije dag waar ieder een eigen invulling aan gaf. 's Avonds kwam Gijs de Goochelaar zijn kunsten laten zien (onbegrijpelijk).

Woensdagmiddag met de bus naar Schin op Geul en daar stapten we op de stoomtrein die ons sissend en blazend door het Limburgse land naar Simpelveld bracht. Vandaar met de bus naar het Drielandenpunt bij Vaals, waar we bij restaurant dé Bokkenrijder" een kopje koffie/thee dronken en een reuze wafel met veel slagroom en fruit, waarna we via een mooie route weer terugreden naar Valkenburg. 's Avonds werden we meegenomen op een reis door de tijd aan de hand van dia's en verhalen uit grootmoeders tijd. Donderdagmiddag met de bus naar Nonke Buusjke" een openluchtmuseum in het klein, dat gerund wordt door vrijwilligers en waar van alles te zien was uit vervlogen tijden. Er was ook nog tijd voor een kopje koffie/thee met een punt eigengebakken vlaai. Daarna ging het weer richting hotel voor het diner. Diaken Snetselaar (voorzitter van het ouderenwerk) was intussen met zijn vrouw gearriveerd om een gedeelte van de middag en avond met ons mee te maken. 's Avonds was er bingo met leuke prijsjes.

Vrijdagmorgen een rondrit door Valkenburg met een bezoek aan de gemeentegrot en na de lunch kofferpakken en ons klaar maken voor het afscheidsdiner. 's Middags kwam er een afvaardiging uit Ede kijken en horen hoe de week was verlopen. Ook werd aan het einde van de middag door diverse mensen de dagverslagen die zij hadden gemaakt van de gebeurtenissen van deze week, voorgelezen. Na een overheerlijk afscheidsbuffet werden er nog enkele gedichten en voordrachten voorgedragen en verder was er nog een gezellig samenzijn als afsluiting van de week. Zaterdagmorgen na het ontbijt was de bus er ook al gauw. De koffers en rollators werden ingeladen, nog even afscheid nemen en om tien uur vertrok de bus, uitgezwaaid door directie en personeel, naar Ede, waar we rond één uur weer bij de Ark aankwamen waar we werden opgewacht door familie en bekenden.

We mogen dankbaar terug zien op een heelfijne week met elkaar en bovenal de Heere danken dat we deze week gespaard en bewaard zijn gebleven en we weer veilig en wel thuis mochten komen.