Bethelkerkgemeente Ede

Theologie Leeskring 2023/2024

Oproep tot omkeerHet komende seizoen bespreekt de leeskring theologie het boek ‘Oproep tot omkeer’, geschreven door dr. Wim Dekker. Gepland hiervoor zijn respectievelijk:

• 27 september 2023
  • 25 oktober 2023
  • 29 november 2023
  • 31 januari 2024
  • 28 februari 2024
  • 27 maart 2024
  • 24 april 2024

Op de laatste avond is de auteur in ons midden om met ons over zijn boek van gedachten te wisselen.

Aanvang 19.30 uur in de Bethelkerk. Dit alles uiteraard D.V. Er is nog beperkt ruimte voor enkele nieuwe deelnemers. Voor informatie en evt. aanmelding kunt u contact opnemen met Piet Slootweg; emailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Zie voor verdere toelichting op het boek de website van de plaatselijke boekhandel die het boek graag zal leveren. https://www.fritshardeman.nl/9789043538404/dekker-wim/oproep-tot-omkeer/ In dit boek onderzoekt Wim Dekker de Bijbelse wortels van het begrip bekering alsmede de impact die het spreken over bekering gehad heeft in de gereformeerde traditie. Hij vergelijkt bekering met
het hedendaagse spreken over bestaansverheldering, het komen tot je diepste zelf. Schrijvers als Anselm Grün en David Brooks passeren de revue. Het boek eindigt met een krachtig pleidooi tot herwaardering van de Bijbelse oproep tot omkeer, persoonlijk en maatschappelijk.