Nieuwe Kerkgemeente

Kringen

In de Nieuwe Kerk vinden we het belangrijk om samen te zoeken naar verdieping in ons geloof. Als gemeenteleden komen we bij elkaar om samen na te denken over Bijbelse thema's en geloofsvragen. Van harte welkom op één van onze kringen!

Neem gerust contact voor informatie of vrijblijvende kennismaking op een van de kringen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Kring geloven vandaag

Kring voor jongvolwassenen (tussen ongeveer twintig en dertig), nu ongeveer 14 personen.

We gaan steeds met elkaar in gesprek rondom de geopende Bijbel.

1x/3 wk op maandagavond 20.00 uur in De Rank.

De eerst avond is op maandag 18 september.

Bijbelkring op dinsdagavond

De kring wordt bezocht door gemeenteleden van verschillende leeftijden en achtergronden.

1x/mnd op dinsdagavond van 19.30-22.00 uur bij een van de deelnemers thuis.

Het komende seizoen lezen we ‘Vreemde vogels’, Bijbelstudies over 1 Petrus door Stefan Paas.

De eerste avond is op dinsdag 19 september.

Bijbelkring

Wij zijn een groep van Nieuwe Kerkers tussen de 30 en 60 jaar oud. Op dit moment bestaat de kring uit 9 personen.

1x/2wk op di- of donderdagavond bij iemand thuis.

De eerste avond is op dinsdag 3 oktober. We starten rond 20:00.

Aan tafel met Jezus

Gemengd gezelschap van mannen en vrouwen van dertigers tot zeventigers, 9 personen.

1x/2 wk op di- of woensdagavond komen we bij elkaar thuis (behalve de schoolvakanties).

Op dit moment zijn we (nog) bezig met een boekje over 1 Korintiërs. We doen ook wel een los thema.

De eerste avond is op woensdag 13 september,

20.00 uur aan de Bivak 17 en vrijdag 22 september eten we met elkaar in de avond.

Kringen ‘Hete hangijzers’

Rond de open bijbel en met een open luisterhouding delen wij met elkaar geloofsvragen die er leven.

Ongeveer 25 personen, verdeeld over 2 kringen

1x/mnd op dinsdagmiddag en donderdagavond bij gemeenteleden thuis.

Een 3e kring op di-avond of do-middag?

Meld je aan vóór uiterlijk 14 september met voorkeursmoment!

Gezamenlijke startavond op donderdag 21 september, 19.45 uur in De Rank.

Contactpersonen:

Woensdagavondkring

Kring van ongeveer 12 mensen van jong tot oud.

1e en 3e woensdag vd maand.

De 1e woensdag gebruiken we een boekje, de 3e woensdag een eigen thema.

De eerste avond is op woensdag 20 september 20.00 uur aan de Telefoonweg 128-1.

Kring Eenvoudig leven

Een groep van ongeveer 7-9 personen van jong tot oud.

7x/seizoen op een woensdagavond.

Inloop vanaf 19.30 uur, start 20.00 uur aan de Kerkweg 55.

Onze leidraad is het boekje ‘Toegewijd leven. Over recht doen aan al wat leeft’ van Ds. Sam Jansse e.a. (2023, Kok Boekencentrum Utrecht)

De eerste avond is op woensdag 25 oktober.

Data en onderwerpen:

25 oktober: ‘Wat eten we vandaag?’ (hfst 2) 29 november: ‘Arm en rijk, geld en goed in de bijbel’ (hfst 4) 31 januari: ‘Bomen tot in de hemel. Over begrensde begeerte’ (hfst 5) 28 februari: ‘Liturgie als levensvorm. Over wijding van het leven’ (hfst 6) 27 maart (half uur later wegens vesper Stille Week): ‘Leidt meer bezit tot meer geluk?’ (hfst 7) 24 april: ‘Waarom zorgen voor de aarde, als de Heer spoedig weer komt?’ (hfst 8) 29 mei: eten we samen, 18.30 uur

Bijbelkring op donderdagmiddag

De bezoeker zijn allemaal 60+, maar uiteraard is iedereen welkom.

10x/jr op donderdagmiddag van 14.30 uur tot ongeveer 16.00 uur in de Rank.

Het komende seizoen behandelen we de tweede helft van het boek ‘Bijbelse kernwoorden’ van ds. Arie Romein.

De 1e middag is op woensdag 14 september.