Nieuwe Kerkgemeente

Voor volwassenen

Samen bidden, discussiëren over ingewikkelde thema’s, nadenken over je relatie of praten over doop en opvoeding. Kies een activiteit die bij jou past.

Gebedsuur

Maandelijks is er een Gebedsuur in De Rank waar we God aanbidden, danken en voorbede doen. Wees welkom, ook om stil mee te bidden. Gebedspunten kunnen worden gemeld via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 0318-615314. Ook kun je gebedspunten kwijt op het Lief en Leedbord in De Rank.

Spade dieper

Spade dieper avonden zijn avonden waarop ongemakkelijke of ingewikkelde thema’s aan de orde komen. Een spreker leidt het onderwerp in, waarna we er intensief met elkaar over in gesprek gaan. Houd je ervan om wat dieper te spitten, dan ben je van harte welkom op een spade dieper avond in de Rank.

(Pre)marriage course

Samen in gesprek over wat echt belangrijk is in je relatie. Dat is de (Pre) Marriage Course. Tijdens een aantal inspirerende en gezellige avonden ontdek je hoe je relatie nog sterker kan worden. De Premarriage course is bedoeld voor stellen die bijna gaan trouwen of pas getrouwd zijn. De Marriage Course is voor stellen die korter of langer geleden getrouwd zijn.

Hoewel je de cursus tegelijk met andere stellen doet, voer je jullie gesprekken altijd met z’n tweeën. Een cursusleider leidt de avonden in en tijdens elke avond staat een thema centraal. Na de cursus heb je meer inzicht in jezelf, je partner en je relatie. Je bent op een leuke en creatieve manier een stap dichter naar elkaar toegegroeid.

Het is de bedoeling om bij voldoende belangstelling elk jaar een van deze twee cursussen aan te bieden.

Doopproject

Alle ouders/verzorgers die hun kind laten dopen in de Nieuwe Kerk worden uitgenodigd mee te doen aan het doopproject, dat bestaat uit een aantal bijeenkomsten in kleine kring. Doel van het doopproject is doopouders te ondersteunen bij hun doopbelofte en in de geloofsopvoeding van hun kind.

Al voor de doop, bij de doopzitting, krijgen de doopouders uitleg over het doopproject.
Jaarlijks wordt omstreeks september een nieuwe doopgroep gestart, waarvoor de doopouders worden uitgenodigd, die hun kind in het daaraan voorafgaande jaar hebben laten dopen.

Een doopgroep bestaat vier jaar en komt in een winterseizoen vier keer bij elkaar. De bijeenkomsten worden beurtelings bij de deelnemers en begeleiders thuis gehouden. Iedere doopgroep heeft twee begeleiders. Er wordt in de bijeenkomsten gesproken en nagedacht over diverse onderwerpen en thema’s, maar ook is de aandacht gericht op de betekenis van de doopbelofte voor de opvoeding van de kinderen.