Nieuwe Kerkgemeente

Voor kinderen

Voor de kinderen van de gemeente is er in de Nieuwe Kerk veel te doen, ook doordeweeks. Jonge schoolgaande kinderen zijn welkom op de Kinderclub, de oudere kinderen bij de Rankrakkers.

Kinderclub

Groep 4, 5 en 6 van de basisschool

Elke woensdag van 18.30 uur – 19.45 uur is er kinderclub in De Rank voor kinderen uit groep 4, 5 en 6 van de basisschool. De Kinderclub is een plek voor gezelligheid. Het groepsgevoel en het krijgen van een eigen plek is belangrijk.

Rankrakkers

Groep 7 en 8 van de basisschool

Zit je in groep 7 of 8 dan ben je elke donderdag van 18.45 uur – 20.00 uur welkom in de Rank.
Bij de Rankrakkers zijn ook gezelligheid en groepsgevoel belangrijk maar daar komt het opdoen van kennis bij, waarbij een koppeling is gemaakt met de club doordeweeks en de basiscatechese op zondag. Als de kinderen ouder worden komt de nadruk ook te liggen op keuzes maken die bepalend zijn voor je verdere leven: naar welke school ga je, hoe ga je om met je vrije tijd, welke grenzen trek je in relaties en bovenal: welke plek krijgt God in je leven?