logo groot

Welkom in de Oude Kerk

De Oude Kerkgemeente heet u hartelijk welkom. Wij zijn één van de hervormde wijkgemeenten in Ede. Samen met de wijkkerkenraad willen wij er voor u zijn. In dagen van vreugde en blijdschap, maar ook in tijden van verdriet en zorg leven wij graag met u mee. Schroomt u daarom niet om contact met ons op te nemen.

Onze wijkgemeente komt elke zondag samen in het centrum van Ede. De kerkdiensten vinden plaats in de Oude Kerk aan de Grotestraat 58. Deze diensten dragen een sober karakter, waarbij de meeste aandacht uitgaat naar de uitleg en verkondiging van het Evangelie. Naast de kerkdiensten vinden er tal van activiteiten plaats, waarover u informatie vindt op deze website. Wij hopen van harte dat we u mogen ontmoeten in de kerkdiensten en/ of bij andere activiteiten van ons gemeenteleven.

Gedurende vele eeuwen is er in Ede een christelijke gemeente waar het Evangelie van Christus centraal staat. Ons kerkgebouw vertelt daarom zelf al een verhaal van vele eeuwen. Op hoogte- en dieptepunten van het leven bleek de Oude Kerk een schuilplaats te zijn, waarin mensen de stem van de levende God hebben verstaan. Het is onze wens en ons gebed dat er een christelijke gemeente zal zijn en blijven in ons grote dorp, waarin u ook uw plek kunt en wilt innemen.

Wilt u lid worden van de Oude Kerkgemeente?
Dan kunt u contact opnemen met de scriba van de wijkgemeente:
J. van Steenbeek
Van Heemskerckstraat 14
6712 ET Ede
06-49848724

Hij zal er voor zorgen dat er zo spoedig mogelijk een gesprek plaatsvindt met een ouderling, waarin u uw vragen kunt stellen en uw overwegingen kunt kenbaar maken. Vervolgens kan met hem besproken worden hoe u komt tot een daadwerkelijk lidmaatschap van de hervormde gemeente, wijkgemeente Oude kerk. We hopen op deze manier behulpzaam te zijn in het vinden van uw plek in de wijkgemeente.

Mede namens de wijkkerkenraad,

Een beste groet,

Ds. J. C. Breugem

Tel. nr.: 0658942571