sionkerk logoSIONkerkgemeente

Proosdijerveldweg 70 - Ede

Welkom bij de Sionkerk te Ede!

De Sionkerk is een wijkgemeente van de Hervormde Gemeente Ede. Als gemeente geloven wij dat God, de Schepper van hemel en aarde, ons oproept om Hem te volgen, Hem te dienen en Zijn kinderen te zijn.

• Iedere zondag zijn er 2 diensten: om 9.30 uur en om 17.00 uur. Iedereen is van harte welkom!

• Wij hebben de gewoonte om jonge kinderen mee te nemen in de kerkdiensten. We hebben een sterke betrokkenheid op elkaar en een openheid richting gasten.

• De Sionkerk is een van de zes wijkgemeenten van de Hervormde Gemeente Ede, die deel uitmaakt van de Protestantse Kerk in Nederland. De gemeente behoort tot de stroming van de Gereformeerde Bond.

Mededelingen

Kerkdiensten 17 maart februari

Er zijn zondag twee diensten in de Sionkerk. Om 9:30 preekt ds. Koeman uit Barneveld. In de middagdienst preekt ds. de Wit vanuit een Bijbelgedeelte uit Exodus 32.De diensten zijn ook online mee te vieren via Kerkdienstgemist. Van harte welkom!

Oppas voor kinderen tijdens de kerkdienst

Tijdens beide diensten is er oppas voor jonge kinderen.

Collecten en Ondersteuning Zendingswerkers

Wilt u digitaal een bijdrage geven voor het gemeentewerk of de collectiedoelen, dan kan dat ook online. U kunt uw bijdrage overmaken op de bankrekening van de Diaconie NL09 RABO 0373 7369 16 en van het College van Kerkrentmeesters NL03 RABO 0373 7185 94 onder vermelding van collecte kerkdienst. Hierbij ook een directe link naar de collecte voor de diaconie en de de kerkrentmeesters.

De opbrengst van de zendingsbussen in het 2e kwartaal is bestemd voor de GZB, voor een project in Malawi, en wel een Bijbelstudieprogramma in de Ellomwe taal.

Alpha-cursus

DV januari 2024 starten wij weer een Alpha cursus in onze gemeente.
Wil je, je christelijke geloof opfrissen of wil je er juist meer over te weten komen, meld je dan aan voor deze cursus.
Iedereen is welkom bij Alpha, van jong tot oud.

De cursus duurt 12 weken.
Iedere woensdagavond komen we samen.
We starten deze avonden met een heerlijke maaltijd. Na de maaltijd wordt er een inleiding gehouden over het thema wat deze avond centraal staat. Daarna gaan we in groepen uit elkaar om het thema te bespreken.

De Alpha informatie avond staat gepland op woensdag 17 januari 2024. We starten deze avond om 19 uur en zullen starten met een maaltijd.
Deze avond zal gehouden worden in de Noorderkerk aan de Amsterdamseweg 9-13 in Ede.

Ken je iemand in je omgeving die je graag kennis laat maken met het christelijk geloof, nodig die persoon uit voor deze avond.

Heb je nog vragen of wil je je alvast aanmelden? Mail ons!

zo 24 mrt 09:30 Sionkerk
ds. L. de Wit ( bediening Heilige Doop )

zo 24 mrt 17:00 Sionkerk
ds. C. van de Worp (t Harde)