sionkerk logoSIONkerkgemeente

Bijbelkringen

Op zoek naar een Bijbelkring, een gebedskring, een vrouwenkring of vereniging? Lees dan vooral even verder. Voor preciese data, zie de informatie in de kerkbode, de Activiteitenkalender of de Sionkerk-App.

Voor verdere informatie per kring: zie hieronder.

Bijbelkring Sionkerk

Om de 2 weken is er een gezamenlijke Bijbelstudie in de Sionkerk onder leiding van ds. van Trigt en ds. de Wit. Dit jaar gaat het om de brief van 2 Timotheus. De kring is meestal op dinsdagavond. Aanvang: 19.45 uur. Plaats: Sionkerk! DE kringdata zijn: 31 oktober, 14 en 28 november, 12 december, 16 en 30 januari, 13 en 27 februari en 19 maart.

Bijbelkringen jongeren en huisbijbelkring

De huisbijbelkring komt om de 3 weken (op di of wo-avond) samen om de Bijbel te bestuderen. Dit jaar is dat het Bijbelboek Zacharia. De kringdata zijn op: 7 en 28 november, 20 december, 9 en 30 januari, 27 februari, 20 maart, 10 april, 8 en 28 mei. Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Er zijn daarnaast twee Bijbelkringen voor jongeren. Jong volwassenen komen eens per drie á vier weken samen om samen na te denken over het geloof en onze rol als christen in de samenleving. Dit gebeurt bij de kringleden thuis. De data worden per kring geprikt op basis van een 'datumprikker'. Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De jongerengespreksgroep Samuel komt 10 keer per seizoen samen op de donderdagavond van 20.00 tot 22.00 uur bij een van de kringleden thuis. Aan de hand van een boekje (met gespreksvragen) wordt een Bijbelboek besproken. Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De jongerengespreksgroep Elia bestaat uit ca. 25 jongeren uit de Oude Kerkgemeente en de Sionkerkgemeente . We geloven in de kracht van het Woord en denken dat het nodig is in het geloof elkaar vast te houden. De kring komt samen in Rehoboth en start om 19:45 uur. Kringdata zijn: Op 17 okt, 7 nov, 12 dec, 9 jan, 30 jan, 20 feb en 19 mrt. Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gebedskring

Eens per maand is er een gebedskring om te bidden voor elkaar en om de mooie en zorgelijke dingen binnen de gemeente bij God neer te leggen. Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Jongeren Bijbelkring Immanuel

Deze kring is gericht op jong volwassenen, die bijvoorbeeld studeren en/of al een baan hebben. Wij behandelen elk kringseizoen een thema/Bijbelboek aan de hand van een Bijbelstudieboekje. De inleiding wordt bij toerbeurt door kringleden gehouden. Persoonlijke voorbereiding en Bijbelstudie door elk kringlid thuis vinden wij belangrijk. De focus van deze kring ligt op de vraag hoe je christen kunt zijn in deze geseculariseerde samenleving. Hoe ben je christen op je werk of tijdens je studie? Hoe maak je belangrijke keuzes in je leven? Zoals partnerkeuze, beroepskeuze, indeling vrije tijd en je rol in de gemeente. Hoe is de omgang met niet gelovigen of anders-denkenden? Deze vragen willen we onderzoeken in het licht van Gods Woord. Studie van Gods Woord is leidend voor het gesprek tijdens de avonden. De kring wordt eens per 3 weken gehouden bij kringleden thuis. Naast Bijbelstudie vinden wij persoonlijk contact en betrokkenheid op elkaar erg belangrijk. Bij vragen, bel of mail naar: Rijkjan Ploeg, 06-25271772, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vrouwenvereniging Tryféna, Lydia, en Hanna

Vanuit de wijken Oude kerk en Sionkerk, zijn er drie kringen voor vrouwen. Ook vrouwen uit andere wijkgemeenten zijn van harte welkom. Op deze kringen worden de Bijbelstudies uit het blad 'De Hervormde Vrouw' gehouden. De kringen zijn aangesloten bij de Landelijke Hervormde Vrouwenbond. Meer informatie over de vrouwenverenigingen vindt u hier.

Mannenvereniging

Het is belangrijk om samen bezig te zijn met de Bijbel, Gods Woord. Om te staan in het leven van elke dag met zijn vragen, meningen en leringen die op ons afkomen, is het nodig om thuis te zijn in de Schriften. We hopen de onderwerpen uit de Hervormde Vaan te behandelen. Het jaarthema is dit jaar "Wandelen met God". Deze vereniging vergadert normaliter om de veertien dagen op donderdagavond om 19.45 uur in de Sionkerk. De vergaderdata zijn: 19 oktober, 2, 16 en 30 november, 14 december, 4 en 8 januari, 1, 15 en 29 februari en 21 maart. Conctact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..