logo groot

Welkom in de kerkdienst

Elke zondag staan de deuren van de Oude Kerkgemeente voor u en jou open. De zondagse erediensten vormen het hart van ons gemeente-zijn.

In de Bijbel lezen we dat de eerste christengemeente op de eerste dag van de week bijeen kwam om de opstanding van Christus te gedenken (Johannes 20: 26, Handelingen 20: 7, 1 Korinthe 16: 1-2 en Openbaringen 1: 10). Voor de eerste christengemeente was dit een zaak van volharding (Handelingen 2: 42 en 46). Laten we de onderlinge bijeenkomsten daarom niet verzuimen (Hebreeën 10 : 25). Een trouwe kerkgang is van groot belang.Onze kerkdiensten dragen een sober karakter waarbij de Woordverkondiging centraal staat. Wij geloven dat de Heilige Geest door middel van de Woordverkondiging het geloof wekt en versterkt. In de morgendienst zal de (wijk)predikant zoveel als mogelijk vervolgstof behandelen. De avonddienst zal vooral het karakter dragen van een leerdienst.

We lezen uit de (Herziene) Statenvertaling en we zingen op rijm gezette Bijbelliederen, namelijk de psalmen en enige gezangen uit de berijming van 1773. Deze liederen zingen meer dan eens over de liefde tot de Heere en Zijn huis.

We hopen van harte dat ook de kinderen door hun ouders al jong worden ingewijd in en vertrouwd raken met de zondagse kerkdiensten.

ds j c breugem ede
Ds. J.C. Breugem (predikant Oude Kerkgemeente)

Tel. nr.: 0658942571

D.Jansen