Zendingsbussen 2e kwartaal 2024

De bestemming zendingsbussen zal in het 2e kwartaal 2024 voor de GZB zijn en dan speciaal voor het project: “DE GROENE KERK IN PERU”

Waarom is dit project nodig?
Peru is een van de landen met de grootste biodiversiteit op aarde, maar het milieu wordt ernstig bedreigd. Kerken zijn zich vaak (nog) niet bewust van hun verantwoordelijkheid voor Gods schepping en de zorg voor hun leefomgeving. Dit project stimuleert en helpt lokale kerken om samen met hun buurt aan de slag te gaan.

Wat houdt het project in?
Het Evangelie is goed nieuws voor het hele leven: voor mensen persoonlijk, voor de samenleving en voor heel de schepping. In samenwerking met ARocha Peru worden er online cursussen aangeboden over wat het Bijbelse principe van rentmeesterschap concreet betekent voor de lokale gemeente. Verder gaan verschillende kerken aan de slag met een educatief miniproject. Activiteiten zijn o.a. het aanleggen en verzorgen van groene zones met kinderen uit de kerk en de buurt, knutselen met gerecyclede materialen, themabijeenkomsten en afvalraapacties. Geleerde lessen en inspirerende voorbeelden worden gedeeld via sociale media en publicaties.

“Een van mijn jongens wil zelfs vuilnisman worden, zodat hij het afval in de straten kan ophalen”

Rosario: “Mijn kinderen hebben zoveel geleerd van dit project! Ze weten nu wat het milieu is en zeggen tegen hun vriendjes en familieleden: ‘Nee, dit moet je niet doen, want dit vervuilt de natuur!’ Een van mijn jongens wil zelfs vuilnisman worden, zodat hij het afval in de straten kan ophalen. Ook maken ze hun vriendjes enthousiast om ook mee te gaan doen aan de activiteiten van de kerk.”

We bevelen deze bestemming van de zendingsbussen voor van harte bij u aan!

Achtergrond informatie Zendingscommissie