Mantelzorg en onze jongeren

Jaarlijks is het op 10 november de dag van de mantelzorg. Ook als diaconie besteden wij daar elk jaar aandacht aan en de meeste wijkgemeentes zetten op hun eigen wijze de mantelzorgers in het zonnetje. Ook de Kleopasgemeente heeft haar mantelzorgers een blijk van waardering gegeven in de vorm van een bos bloemen. Dat wordt altijd zeer gewaardeerd door hen die de zorg verlenen.

Na de dienst op zondagmorgen stonden de bloemen klaar op het kerkplein en veel kerkgangers wisten wel namen van mantelzorgers en/of boden aan om een bos bloemen weg te brengen. Zo ook een groepje jongeren. Zij gingen met z’n vieren naar een ouder echtpaar die door allerlei omstandigheden moeilijk naar de kerk kunnen. Ze werden daar hartelijk ontvangen en het werd een gezellig uurtje met elkaar. Onze jongeren vonden het mooi om te doen en onze senioren waren oprecht blij met het boeket bloemen maar zeker net zo blij met een bezoek van onze jongeren.

Dit was voor ons als diaconie een aangename verrassing. Een verassing omdat jongeren spontaan aanbieden bloemen weg te brengen. Maar ook net zo belangrijk: jong en oud samen in gesprek. Over geloof, kerk, maatschappij, vroeger en nu. Dat moeten ze (we!) vaker doen.

Jongeren: BEDANKT!