Bethelkerkgemeente Ede

Belijdeniscatechisatie

Tijdens het winterseizoen kan belijdeniscatechisatie gevolgd worden in de Bethelkerk. Belijdeniscatechisatie is bedoeld ter voorbereiding op het doen van openbare geloofsbelijdenis in het midden van de gemeente op de zondag voor Pasen (Palmpasen). Iedereen die belijdenis van het geloof wil gaan afleggen of dat overweegt is welkom. Ook voor studenten is het mogelijk om deel te nemen, waarna zij in overleg belijdenis kunnen doen in de Bethelkerk of thuisgemeente.

De belijdeniscatechisatie wordt tweewekelijks op maandagavond van 21:00 tot 22:00 uur in de Bethelkerk gegeven door de wijkpredikant ds. Beekman. De eerste avond van seizoen 2023-2024 is op maandag 25 september. Wie belijdeniscatechisatie wil gaan volgen of meer informatie wil, kan contact opnemen met ds. Beekman (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Catechisatie (vanaf 12 jaar)

follow_me_hgjbCatechese is geloofsonderricht. In een aantal jaren nemen wij met onze jongeren de hoofdzaken van het geloof door, toegespitst op de praktische betekenis vandaag. Follow-Me is de methode die we voor de groep 12-15 jarigen gebruiken. De titel geeft aan dat het leren volgen van Jezus het belangrijkste is dat wij willen doen. Met hulp van de Geest!

Er worden uitnodigingen verspreid naar de jongeren die ons bekend zijn (via een ledenbestand, of als ze vorig jaar zijn geweest). Tegelijk is IEDEREEN welkom!

Wanneer?
Maandag 19.00 uur

Contactpersoon: Mark Vonk

Catechisatie 16+

De catechisatie voor de 16+ wordt om de week gegeven op maandagavond van 20:00 tot 21:00 uur in de Bethelkerk door de wijkpredikant ds. Beekman. Aan de hand van de Bijbel gaan we met elkaar in gesprek over het leven met God en elkaar.

De eerste bijeenkomst van het seizoen 2023-2024 is op maandag 25 september. Graag vooraf aanmelden bij ds. Beekman.