Bethelkerkgemeente Ede

Dienstenbank

Achtergrond

Christen zijn betekent: omzien naar elkaar, binnen de kerk en daarbuiten. Niet alle mensen zijn in staat op eigen kracht uit problemen te komen; ze zijn eenzaam, hulpbehoevend, langdurig ziek, in financiële moeilijkheden of sociaal geïsoleerd. Geïnspireerd door de liefde van Jezus en vanuit de Bijbelse opdracht zoals bv. verwoordt in Mattheus 25: 35, willen we als Bethelkerk hulp en steun bieden aan mensen in Ede Zuid.

Oproep

Vanuit de diaconie van de Bethelkerk willen we graag een dienstenbank opzetten om concreet en praktisch beschikbaar te zijn voor hen die dat echt nodig hebben. Wij willen gemeenteleden vragen of ze zich één of twee keer per jaar (vaker mag) beschikbaar willen stellen voor een kleine dienst. Dit kan gaan om klussen in of om het huis, aansluiten van apparatuur, helpen bij een belasting aangifte/toeslag of subsidie aanvraag, vervoer van en naar het ziekenhuis, helpen verhuizen, een keer boodschappen doen, of gewoon een keer samen wandelen of koken.

Wij vragen aan alle gemeenteleden van 15 jaar en ouder om het dienstenbank opgaveformulier in te vullen. Hierop kunt u aangeven welke diensten u zou willen en kunnen verrichten. Naast hulp aan gemeenteleden, vragen wij ook of u dienstbaar wilt zijn in de wijk rondom de Bethelkerk. Dit past binnen onze missie om een missionaire en diaconale gemeente te zijn in Ede-Zuid. Op die manier kunnen we in de kerk en daarbuiten de liefde van God uitdragen naar elkaar en anderen.

Uitleg

Met behulp van dit opgaveformulier gaan we inventariseren welke personen zich beschikbaar willen stellen en welke diensten we kunnen aanbieden. Opgaveformulieren zijn in te leveren in de daarvoor bestemde "dienstenbankbusjes" bij de voor- en achteringang van de kerk.

Voor meer informatie kunt u bellen met Carl Hardeman 06-54911654 of mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Via dit adres kunt u ook een hulpaanvraag doen. Als er een hulpvraag binnenkomt, zoeken we een geschikte match tussen aanvrager en dienstverlener. De dienstensteun is in principe tijdelijk. Waar mogelijk zoeken we samen met de aanvrager actief naar structurele oplossingen. Vaak zal dit betekenen dat we de hulpzoeker doorverwijzen of in contact brengen met relevante instanties en organisaties.

Wanneer u zich weer wilt afmelden voor de dienstenbank kan dit ook weer via het opgaveformulier of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .