Psycho-pastorale begeleiding

In onze gemeente zijn Psycho-Pastorale Begeleiders werkzaam. Dit zijn gemeenteleden die de 2-jarige cursus Psycho-Pastorale Toerusting hebben gevolgd. Onder verantwoordelijkheid van de kerkenraad lopen zij een traject mee met gemeenteleden met psychische en/of pastorale problemen.

De PPB-er krijgt namen aangereikt door de predikant/pastoraal werker of door de (wijk)ouderling. Deze heeft overleg gehad met het gemeentelid en toestemming gekregen zijn/haar naam door te geven aan een PPB-er. Natuurlijk is het ook mogelijk dat een gemeentelid zelf aangeeft een PPB-er te willen ontvangen. Hij/zij kan dit via de predikant/wijkouderling of kerkelijk werker kenbaar maken.

Bezoeken worden officieel namens en in opdracht van de kerkenraad gebracht. Er vindt altijd terugkoppeling plaats naar de predikant/ouderling. De PPB-er heeft geheimhoudingsplicht ten aanzien van datgene wat vertrouwelijk ter kennis is gekomen.

CONTACTPERSONEN