Bethelkerkgemeente Ede

Het Kerkgebouw

Hekking foto15Veel mensen noemden het geen kerk maar benoemden het gebouw met termen als hal of sportzaal. Weet u, dat klopt. Het gebouw is ontstaan in de tijd van de "functionalistische" bouwstijl. Een stijl die op komt na de oorlog en spreekt van eenvoud en soberheid. Het straalt ingetogenheid uit en is door de horizontale en verticale lijnen in een zeker evenwicht. Het moet mystiek zijn en helder licht. De architect ir. L.R.T. Oskam uit Dordrecht krijgt de opdracht om deze kerk te bouwen in die stijl.

Kerkklokken

Vrijdag 14 januari 2022 heeft Eijsbouts, het bedrijf dat voor ons de kerkklokken onderhoud, een nieuw luidsysteem en klokbesturing geïnstalleerd, zodat alles weer naar behoren werkt.

Ook de verlichting van de wijzerplaten is vervangen door nieuwe ledverlichting, zodat we ook in het donker weer helemaal bij de tijd zijn!

Ds. Van Meijeren

Logo Mijn Bethelkerk 2Zondag 27 augustus namen we afscheid van ds. van Meijeren als predikant van de Bethelkerk en werd hij verbonden aan IZB-Focus. Wij wensen hem Gods zegen bij zijn nieuwe taak en zijn blij dat hij als gemeentelid verbonden blijft aan de Bethelkerk.