Jubileumweek 50 jaar Bethelkerk - mijn Bethelkerk

2 t/m 8 maart 2015

"We hebben als gemeente een heel mooie week achter de rug, met als afsluiting de jubileumdienst van afgelopen zondagmorgen. Of het nu de mannenavond, de vrouwenavond of de jong-en-oud avond was: er was veel belangstelling en betrokkenheid; dankbaarheid vooral. Voor de 50 jaren dat de Bethelkerk er staat; dankbaarheid ook voor de gemeente zoals die nu samenkomt.
Ik heb veel mensen gesproken en ik merk dat deze week de onderlinge band verstevigd heeft. Er leeft in Ede Zuid altijd een vorm van bescheidenheid, maar nu hoorde ik (en las ik het op Facebook bijvoorbeeld): het is goed om bij de Bethelkerkgemeente te horen.

De zaterdag bracht een heel geanimeerde open dag, ik heb ook buurtgenoten gesproken die de gelegenheid aangrepen eens binnen te wandelen. Als teken van welkom zijn narcisbollen uitgedeeld om de Bethelkerk heen, er is een begin gemaakt met de dienstenbank en geklust in de kinderboerderij. Zelfs passanten maakten gebruik van de gratis wasstraat.

Gistermorgen beleefden we in Bethel de afsluitende dienst, Jakob in Bethel. We luisterden naar de Schrift, het Bethelkoor zong voor ons en wij zongen samen. We verwelkomden gasten en oud-leden van de gemeente en keken voor de dienst naar het opgenomen filmpje van gemeenteleden die iets vertelden over ‘hun’ Bethelkerk. Heel velen bleven om na te praten: bijzonder.

Ik dank de gemeenteleden die zich zo ontzettend hebben ingezet. Ik ga geen namen noemen, want dan vergeet ik velen. Er was een kerngroep, die de lijnen van de organisatie heeft uitgezet, en er was een heel grote kring vrijwilligers, die op allerhande manier heeft bijgedragen. Namens heel de gemeente zeg ik: het was geweldig!"

Ds. K. van Meijeren

Zaterdag_7_maart_-_buitenspelenZondag_8_maart_-_jubileumdienst

Avond voor jongeren en senioren (65+)

Op vrijdagmiddag 6 maart maakten de jongeren de zaal in de Bethelkerk klaar voor de oudere bezoekers van de Bethelkerk. Klaar voor een gezellige samenzijn en om heerlijk te genieten van de door de ouderen gemaakte stampotten en de door de jongeren verzorgde toetjes! Na deze gezamenlijke maaltijd werd er een Lagerhuis gehouden waarin de ouderen en de jongeren konden reageren op een aantal vragen. "Heeft een kerkdienst een orgel nodig?" "Hoe staat u/ sta jij tegenover vrouwen in de kerkenraad?" Het was vernieuwend om elkaars ideen hierover te horen!
Tussendoor werden er een aantal oud hollandse spelletjes gespeeld.
De rest van de avond ging de groep gesplitst. Voor de ouderen was er nog een gezellig hapje en drankje in de kerk. De jongeren vertrokken op de fiets voor een inspannend potje lasergamen. Een positieve avond!

toetjelagerhuis_2jongeren_en_ouderen3

Vrouwen avond; hoe communiceer jij?

Op dinsdagavond 3 maart kregen de vrouwen een duidelijke uitleg van Mevrouw Janneke de Leede over 7 verschillende communicatie stijlen.
Communiceren doen we allemaal, maar ieder op onze eigen manier. LIFE Languages geeft inzicht in de manier waarop je communiceert en helpt je effectiever en met meer plezier met anderen om te gaan.
Onder het genot van heel veel lekkers hadden de vrouwen een zinvolle en gezellige avond!
vrouwen_1vrouwen_2vrouwen_3vrouwen_4

kerk_1965In het kader van 50 jaar Bethelkerk is er een herinneringsmagazine gemaakt. Op de website staan een paar foto's en berichtjes vanuit die tijd. U vindt ze onder het kopje - informatie/terug in de tijd.  We nemen u graag vanuit 2015 mee terug naar het jaar 1965!