Alpha cursus

Picture Device Independent Bitmap 1Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha, een introductie in het christelijk geloof die in januari 2024 van start gaat.

Wat is de zin van het leven? Waarom is er zoveel lijden? Is er iets na dit leven? Bestaat er een God? Alpha geeft je de kans de zin van het leven te onderzoeken, samen met anderen. Wereldwijd hebben ruim 25 miljoen mensen in 169 landen een Alpha cursus gevolgd. In 12 gezellige bijeenkomsten ontdekken de deelnemers wat het christelijk geloof inhoudt. Elke avond begint met een gezamenlijke maaltijd. Hèt moment om elkaar te zien en op een ontspannen manier elkaar te leren kennen. Daarna staat één van de eerder genoemde onderwerpen centraal waarover met elkaar gesproken wordt.

Wie je ook bent, wat je ook gelooft, je bent van harte welkom bij Alpha! Er is ruimte voor al je vragen. De Alphacursus wordt georganiseerd in samenwerking met de Kleopasgemeente, de Nieuwe Kerkgemeente en de Beatrixkerk. De cursus is gratis en start op 15 januari 2024 om 18:30 uur in de Beatrixkerk, Beatrixlaan 54 in Ede.

Voor aanmelden of meer informatie kun je contact opnemen met Gerko van den Top 06-15240527, of je kunt mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Emmauscursus

emmauscursus"Samen ontdekken wat de Bijbel te zeggen heeft".

Wat is het: Een cursus over het christelijke geloof en de boodschap van de Bijbel.
Voor wie: Voor iedereen die wil groeien in geloof en discipelschap.
Wanneer: Ieder jaar start een nieuwe cursus in de maand september. Het cursusseizoen loopt door tot en met april van het volgende jaar.
Opzet: Eén maal in de twee weken. In een kleine groep (maximaal 8 deelnemers) samen Gods woord onderzoeken, ervaringen delen en samen aan de slag met de vraag hoe christenen gelovig kunnen leven in deze wereld.

Geloofsopvoedingscursus

In de afgelopen tijd zijn er geloofsopvoedingscursussen geweest voor pubers, voor kinderen in de basisschoolleeftijd en voor het jonge kind (0 - 4 jaar).

Wat houdt een geloofsopvoedingscursus o.a. in:

• Onder leiding van een deskundige krijgt u informatie en een stukje verdieping aangeboden in de vorm van casus, vragen of beeldmateriaal.
  • het uitwisselen van ‘ervaringen’.
  • het samen ‘gemeente’ zijn.

Huwelijkscursus

marriagecourse_logoDe Marriage Course is een cursus voor echtparen die een sterk en gezond huwelijk willen opbouwen. De cursus bestaat uit 7 bijeenkomsten. Tijdens de cursus komen belangrijke onderwerpen aan de orde die door alle drukte in het dagelijkse leven gemakkelijk aan de aandacht kunnen ontsnappen, zoals erkenning van elkaars behoeften, doeltreffend met elkaar communiceren, het oplossen van conflicten.
De cursus biedt daarbij vooral praktische handvatten. De privé-sfeer van ieder echtpaar wordt gerespecteerd. Er vinden geen groepsdiscussies plaats en er wordt van u niet gevraagd iets over uw relatie aan iemand anders te vertellen, wanneer u dat zelf niet wilt.