Bethelkerkgemeente Ede

Huwelijkscursus

marriagecourse_logoDe Marriage Course is een cursus voor echtparen die een sterk en gezond huwelijk willen opbouwen. De cursus bestaat uit 7 bijeenkomsten. Tijdens de cursus komen belangrijke onderwerpen aan de orde die door alle drukte in het dagelijkse leven gemakkelijk aan de aandacht kunnen ontsnappen, zoals erkenning van elkaars behoeften, doeltreffend met elkaar communiceren, het oplossen van conflicten.
De cursus biedt daarbij vooral praktische handvatten. De privé-sfeer van ieder echtpaar wordt gerespecteerd. Er vinden geen groepsdiscussies plaats en er wordt van u niet gevraagd iets over uw relatie aan iemand anders te vertellen, wanneer u dat zelf niet wilt.

Hoe ziet een cursusavond eruit?
De avond begint met een kop koffie, daarna wordt er een inleiding gehouden. Daarna is er gelegenheid om als echtpaar samen hierover door te praten. Het cursusteam staat klaar om vragen te beantwoorden, wanneer u daar zelf behoefte aan heeft.

Cursusdata
Nog niet bekend. Afhankelijk van het aantal deelnemers.

Voor wie is de cursus?
Voor elk getrouwd stel dat een sterke en blijvende relatie met elkaar wil opbouwen en vooral voor echtparen die een nieuwe uitdaging in hun huwelijk tegenkomen, zoals de geboorte van een kind, verandering in carrière, tieners in het gezin. De cursus is, hoewel gebaseerd op christelijke uitgangspunten, geschikt voor ieder echtpaar met of zonder christelijke geloofsovertuiging of kerkelijke achtergrond.

Wat zijn de kosten?

Het lesmateriaal, twee werkboekjes per echtpaar en de consumpties worden in rekening gebracht. Eventueel wordt bij een maaltijd een bijdrage gevraagd in de onkosten.

CONTACTPERSOON
Jolanda Nooteboom